Thursday 21 May 2009

svea land

Just nu befinner jag mig i stockholm och vi ska just grilla pa min kompis balkong i skona Husby. Saga vad man vill, jag gillar Husby. Ett "vattenfall" vid centrum, nagra gronsaksstand. En kille som saljer jordgubbar " tva for trettio kronor" kanner igen mig och min kompis, fran Umea! Fran ersangsskolan! Det var ju highlight of the day. Sen har ju min pappa bott forst i Akalla och sedan i Husby, anda sen han flyttade till storstan nar jag var 10 ar. Har har jag fikat i timmar med en massa eritreaner som sager vad stor du blivit! Fast jag inte haft en aning om vem de var. Le och skaka hand, funkar varje gang. Pappa var allas kompis och nar han gick genom centrum men handen i fickan och handsfree i orat sa skulle alla stanna och halsa. Han ar alltid allas van. Nu ar min storebror har och det ar precis samma sak. Allas van. Precis sa var det pa hogstadiet i umea, nar han gick nian och jag sjuan. Han var som skolans kandis ungefar. Alla kanner apan men apan kanner ingen, brukar min mamma saga.

Det ar nagot som ar sa annorlunda med Sverige, det luktar helt annorlunda, solen kanns annorlunda. Jag, som kommer fran norrland, var i extas igar kvall for att det fortfarande var ljust ute klockan tio!
Jag mar bra har bland vanner och familj.

1 comment:

Maraja said...

jadu jag säger då bara när du åkte så kom regnet.
det går sisådär med att uppdatera bloggen va?
Puss och Kram!