Friday 8 May 2009

white light

Nu ar jag nagra dagar in i min vita manad, an sa lange har det gatt bra. Vi var pa thai cafe igar och da kandes det ju helt sjalvklart med ol till maten, men jag var cool och sa nej tack. Jag tycker alkohol och fest ar A OK men jag vill bara ha en liten paus. Senaste tva helgerna har varit way too much, speciellt forra helgen nar jag spydde i duschen av baksmalla foljande KVALL. Da var det nog. Undra hur manga dagar av mitt liv jag kastat bort pa att vara bakis. Hur som haver sa har jag nu tankt bevisa for mig sjalv att jag visst kan ha kul anda. Det svaraste med att inte dricka ar andra manniskors reaktioner. Jag gjorde nat liknande for nagot ar sedan, da upplevde jag det som att folk nastan blev arga for att jag inte drack. Det var inte lite grupptryck. Folk tror inte att dom kan ha kul om det ar en person i gruppen som inte dricker. Da pastar dom att jag ar trakig, trots att dom hade skitkul med mig tills dom insag att det var bara cola och ingen JD i mitt glas. Jag kan nog erkanna att jag sjalv betett mig sa. Kanske ar det annorlunda i Sverige, men i England kretsar allt socialt kring alkohol. Har gar man inte och fikar, man gar pa puben. Sallan intas en maltid utan alkoholhaltig dryck, speciellt i sallskap.

Jag foreslog for Hubby att vi skulle bjuda over nagra vanner pa middag (han forsoker ocksa kora vitt) och han ba " ja, fast hur gor vi da? Vi skulle ju inte dricka vin?"
Middag=Vin, helt enkelt.

1 comment:

Maddie said...

hihi! ja det är inte alltid så lätt här i livet.. tror faktiskt också jag ska ha en vit månad nu..eller iaf tre vita veckor..skulle va så skönt =)