Tuesday 17 February 2009

vad har jag gett mig in pa?

Jag har blivit medbjuden pa en danskurs av en van till en van. Jag har lange velat borja dansa, nagot som jag gjorde mycket av under skoltiden, men det kanns lite laskigt med tanke pa att jag nu nastan ar pensionar (24 ar) med ruskigt dalig kondition och minimal muskelmassa. Mitt senast forsok var nar jag gick med i ett gym (det varade en manad...). Dar fanns det danspass som man kunde kora. Forsta forsoket gjorde jag misstaget att ha pa mig en orange t-shirt. Detta resulterade i att man i spegeln kunde se en massa svart/grakladda manniskor dansa mer eller mindre som man ska, och en orange grej akandes omkring, snurrandes at fel hall etc.

Det ar konstigt vad kroppen glommer. Nar jag dansade som mest under gymnasie tiden sa var det totalt ca 4 timmar i veckan. Da var allt jattelatt och jag larde mig rutinerna snabbt. Jag stod jamt langst fram for att riktigt skryta och var danslararens favorit. Nar jag gjorde mitt forsok pa gymmet for kanske ett och halvt ar sen kande jag mig som en elefant. Kroppen ville inte rora sig som jag ville att den skulle. I huvudet visste jag vad jag skulle gora men mina armar och ben lod inte. Ibland fick jag hoppa over delar for att det inte fungerade alls. Jag hade helt enkelt blivit en san tjej som jag kollade snett pa for sisadar 6-7 ar sedan dragonskolans danssal. God help me...

1 comment:

Anonymous said...

jag minns inte att du dansade i gymnasiet :S