Monday 26 January 2009

living for the weekend

Och sa ar helgen over lika snabbt igen. Det ar inte det att jag har nagot emot att jobba. Jag gillar (oftast) att jobba och skulle nog vara ratt uttrakad om jag inte behovde jobba. Det ar snarare att jag kan kanna att jobb/fritid "ration" (vettefan vad det heter pa svenska) ar lite obalanserad.

Min vecka

Mandag/Torsdag/Fredag: ga till bussen kl 7 pa morgonen. Jobba 8am-6pm. Ga till South Ken station, vanta pa buss nummer 70 som fan aldrig kommer. Sitta pa bussen i 40-45 min. Val hemma tidigast kl 7 om man da inte ska en svang pa sainsburys eller liknande, lagg da pa en halvtimma. Umgas med Hubby, ata middag, diska. Klockan ar halv 9. Ta ett bad. Se pa TV en stund. kl ar halv 10. Fan. Maste ga och lagga mej for annars far jag somnbrist/paranoia.

Tisdag/Onsdag: Samma som ovan, fast jag slutar 7 istallet for 6. Alltsa satter paranoian in en timme tidigare pa kvallen.

Lordag: Ledig, njut!

Sondag: Ledig, njut forsta halvan. Angest andra halvan for att helgen nasta ar slut.

Repeat.

No comments: