Wednesday 8 April 2009

krig och fred

Sedan vi skaffade Sky-TV forra veckan sa har vart hem blivit en krigszon. For er som inte vet sa ar alltsa sky TV nar man har en san digital box och far hundratals kanaler som man kan spela in ifran, spola fram, stalla in paminnelser for program etc. Vi skaffade sky-TV som ett billigt tillagg med internet.

Forsta dagen det blev installerat sa lyckades jag och Hubby braka kanske 5 ganger, sjalvklart over vad vi skulle titta pa. Det har pa nagot satt kommit till den punkten da allt jag vill se ar the Hills (vilket visas hela tiden pa MTV, saklart) och allt han vill se ar sport. Aldrig hade jag kunnat tro att vi var sana konsstereotypa manniskor, men det var vi tydligen. Efter ett par dagar har vi nu kommit fram till att var anda fredszon ar matlagnings TV. Som tur ar finns det mycket av aven den varan.
Behover jag namna att var nya flatmate inte fatt en syl i vadret?


vs

3 comments:

You will eat it and you will like it said...

Nu har ju inte vi någon TV i nya lyan. Och jag har sörjt lite. I synnerhet saknar jag morgontv:n. Men tro mig, även när det kommer till val av film (Video City eller köp via iTunes) lurar tjafset runt hörnet. Jag vet inte hur många filmkvällar som aldrig ens blivit av, bara för att vi är så demokratiska att en kompromiss är att glömma... Istället håller vi oss till BBC iPlayer online. Med två laptops och hörlurar är kanske inte det en så dum lösning ändå?!

Anonymous said...

jag hejjar på the hills :)

kolla din facebook

Nadja said...

Ulrika, det later inte som en dalig ide!! Om anda jag hade en laptop.. Fika snart forresten?