Monday 11 June 2012

Is this what they call summer?

Untitled
It's miserable outside, rainy and gray.
Untitled
We had plans to go to the coffee morning at Wholefoods this morning with friends but they cancelled at the last minute. A shame because on a day like today I will need a really good reason to leave the house!
Untitled
Una is a wild child at the moment, she is like a little tornado in her baby gym and I'm pretty sure she will be turning from her back to her front any day now! She still has a cold but is in good spirits,
Untitled
I even skipped coffee with my breakfast so that I could really enjoy my first cup of the day at Wholefoods, that's dedication for you! Instead I had tea, peaches and cream flavour to be exact. None of my friends in London would even touch the stuff, but Swedes are big in to their flavoured teas!
Untitled
My shoulders and upper arms are sore from the gym yesterday, funny how the pain really gives a sense of achievement.

4 comments:

Londonswede - Sara said...

Åh vad roligt att läsa din blogg och jag känner att jag nu vill börja gå ut och göra saker eftersom jag kan röra mig bättre. Pumpar du ut mjölk då eller ammar du inte heltid? När pumpar du i så fall? För jag känner att det är svårt att veta när som är en bra tid eftersom jag inte vill att det ska vara mindre mjölk till honom sen när han vill äta nästa gång. Jag märkte också att det inte fanns nån förlossnings historia... :)

Nadja said...

Nu ater Una ganska mycket ersattning, ammar ca 2 ggr per dag och nan gang tidig morgon. Jag borjade ge lite ersattning ratt tidigt (nar hon var en manad ungefar) sen har det blivit mer och mer. Nu foredrar hon flaskan sa det kanns som om amningen narmar sig sitt slut tyvarr. Men i borjan brukade jag pumpa vid lunchtid ungefar, dock hade jag sjuuukt mycket mjolk som sprutade at alla hall. :) Jag har funderat pa att skriva om forlossningen men skjutit pa det, maste fa tummen ur! Tack for att du tittat in :)

Londonswede - Sara said...

Tack för ditt svar. Ja jag får ta tag i det där med pumpning så att jag får lite mer frihet. Ser fram emot förlossnings historia. Vet inte varför men har alltid tyckt att de va intressanta.

Nadja said...

Forhoppningsvis far vi lasa pa din blogg om hur det gar med pumpningen, lycka till! Ja, jag ar ocksa valdigt fortjust i att lasa om (och prata om) forlossningar!